امداد باتری ، صبا باتری
مواقع استفاده از باتری دوم
دسامبر 17, 2021
نصب باتری دوم
طریقه نصب باتری دوم
دسامبر 17, 2021

استفاده از خازن برای افزایش عمر باتری

خازن ، صبا باتری
استفاده از خازن برای افزایش عمر باتری ماشین : برای نصب باتری خودرو مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای، بهتر است از یک خازن مخصوص ظرفیت برق استفاده کنید تا فشار روی باتری و دینام کاهش یابد. اضافه کردن خازن در زمانی که ظرفیت باتری و شارژ دینام کم است، انجام می شود. سیستم صوتی که کارخانه روی خودرو نصب کرده است، چندان حرفه‌ای نیست .
در صورتی‌که شما بخواهید تجهیزات اضافه تر‌ی مثل باند، آمپلی فایر، ساب ووفر و غیره به سیستم صوتی ماشین اضافه کنید، باتری خودرو نمی‌تواند انرژی مورد نیاز این تجهیزات را تأمین کند. زیرا این تجهیزات به جریان بالایی نیاز دارند و باید این جریان را از باتری تامین کنند.

هنگامی که این ادوات در ماشین شروع به کار می‌کنند، در ولتاژ خروجی باتری اختلال ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد نویز و نوساناتی در خودرو می‌شود. معمولاً برای رفع این مشکل از خازن باید استفاده کرد . عملکرد این قطعه بدین صورت است که جریان الکتریکی تولید شده در دینام خودرو و باطری در خازن ذخیره می‌شود . این انرژی الکتریکی ذخیره شده در خازن، در مواقع مورد نیاز سریعاً تخلیه شده و جریان بالایی را به سیستم صوتی ماشین می‌دهد.

زمانی که موسیقی در حال پخش است، شوک‌های ناگهانی نیاز به جریان برق بالایی دارند. این جریان الکتریکی مورد نیاز با تخلیه انرژی خازن به صورت آنی انجام می‌شود. پس از تخلیه بار خازن این قطعه مجددا شارژ شده و می‌تواند برق آمپلی فایر را در دفعات بعدی نیز تامین کند. (استفاده از خازن برای افزایش عمر باتری )

به طور کلی استفاده از خازن، به دلیل مقاومت پایین تر آن نسبت به باتری خودرو و شارژ و دشارژ با سرعت بالاتر از باطری و دینام، بسیار ضروری است. علاوه بر این با استفاده از خازن جریان عبوری یکنواختی به سیستم صوتی خودرو می‌رسد و دیگر از نویز و نوسانات الکتریکی خبری نیست.

نوسان در جریان عبوری و ولتاژ باعث کم و زیاد شدن نور چراغ‌های خودرو می‌شود . و به مرور زمان عمر باتری‌ را کاهش داده و چراغ ها را خراب می‌کند. اضافه کردن یک خازن به مدار بسیاری از افزایش و کاهش های ناگهانی ولتاژ را کم می‌کند و جریان ثابتی در مدار برقرار می شود و افزایش عمر باتری ماشین حاصل می‌شود.

هنگام نصب خازن به سیستم صوتی خودرو، چه مواردی باید رعایت شود؟

هنگام نصب خازن، برای ایمنی بیشتر کار، باید از سیم کشی کوتاه‌تر استفاده کنید. علاوه بر این، خازن در فاصله کمی با آمپلی‌فایر قرار گیرد. این فاصله نباید از نیم متر تجاوز کند. علاوه بر دقت به شیوه صحیح نصب، می‌توان از یک مقاومت و یا یک لامپ، برای شارژ و دشارژ خودرو استفاده کرد.

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *