صبا باتری
باطری سوزوکی ویتارا
آوریل 19, 2021
شارژر باتری ، صبا باتری
استفاده از شارژر باتری اتومبیل قابل حمل
دسامبر 17, 2021

انواع شارژرهای باتری قابل حمل

شارژر های باتری قابل حمل

انواع شارژرهای باتری قابل حمل برای خودرو و مزایا و معایب آن‌ها

شارژر شناور : شارژرهای شناور، مجهز به وسایل الکترونیکی هستند که امکان تنظیم و خاموش شدن دستگاه را فراهم می‌آورند. اگر قرار است شارژر را برای مدت طولانی به باتری متصل کنید، این نوع شارژر می‌تواند مفید باشد. با شارژ کامل باتری، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و با کم شدن شارژ باتری، دوباره روشن می‌شود. شارژرهای شناور دارای ولتاژ ثابت هستند و در ولتاژ پایین کار می‌کنند.

شارژر قطره‌ای :. جریان برق در این شارژر تا زمانی که شارژر قطره‌ای را خاموش کنید، به باتری شما جریان می دهد . این موضوع ممکن است باعث عبور جریان بیش از حد از باتری و یا زیاده از حد گرم شدن آن بشود. در صورتی که هزینه برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که شارژرهای قطره‌ای به طور قابل توجهی ارزان‌تر هستند.

قبل از شارژ باتری خودرو چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ (انواع شارژرهای باتری قابل حمل )

حالا بیایید وارد ریزه کاری‌ها شویم. قبل از این که باتری ماشین خود را شارژ کنید، با این پنج مرحله کار خود را آغاز کنید.

1-   مراجعه به کتابچه‌ی راهنمای خودرو: به کتابچه راهنمای خود سری بزنید. هر خودرویی با خودروی دیگر متفاوت است. تولید کننده‌ی ماشین شما ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای ساخت و مدل ماشین شما داشته باشد.

2-   رعایت نکات ایمنی: اطمینان حاصل کنید که در محل شارژ باتری خودرو، هیچ شعله، جرقه و یا دودی وجود ندارد. همچنین زیورآلات و جواهرات خود را بیرون بیاورید. زیرا از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک است. علاوه بر این، دستکش و عینک ایمنی را فراموش نکنید.

3-   بوی نامطبوع در اطراف ماشین: آیا بوی چیزی شبیه تخم‌های پوسیده به مشام شما می‌رسد؟ اگر چنین است، ممکن است باتری گاز خطرناکی نشت کرده باشد. در این مواقع اصلا خودرو را شارژ نکنید. از ماشین دور شوید. آن را بکسل کرده و اجازه دهید که یک متخصص به آن نگاهی بیندازد.

4-   بررسی دمای باتری خودرو: بلند شدن بخار از قاب باتری خودرو، ممکن است به این معنی باشد که سخت ‌تر از آنچه که باید از باتری کار کشیده‌اید. در چنین مواقعی اصلا باتری را شارژ نکنید. کاپوت را بالا نگه داشته و اجازه دهید تا باتری خنک شود.

5-   بررسی خوردگی‌های روی باتری خودرو: به طور کلی، خوردگی در اطراف درگاههای باتری شما، مانند ماده‌ای سبز رنگ و پوسته به نظر می‌رسد. این پدیده، محصول بخار اسیدی باتری است که با هوا در تماس است و در اکثر باتری‌های اسید و سرب، رویدادی عادیست. باید خوردگی را بایک برس و مخلوط آب و جوش شیرین، تمیز کنید. در غیر این صورت، سیستم الکتریکی ماشین به خطر افتاده و شارژ باتری خودرو مشکل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *