استپر ، صبا باتری
تعمیر استپر ماشین
دسامبر 17, 2021
کوئل چیست ، صبا باتری
کوئل چیست؟
دسامبر 21, 2021

باتری کهنه و فرسوده

باتری کهنه

آیا باتری کهنه و فرسوده ارزش مادی دارد؟

تمامی باتری‌های خودرو بعد از مدتی فرسوده شده و نیاز به تعویض باتری فرسوده خودور خود خواهید داشت. در سال‌های اخیر به جای انداختن باتری‌ها در سطل زباله و دفع آن‌ها در محیط زیست، می‌توانید آن‌ها را بازیافت کنید. طبق قوانین بازیافت، باتری کهنه ماشین که دیگر قابل استفاده نست.

نباید با دیگر ضایعات خانگی در یک جا قرار بگیرد، زیرا باتری برای محیط زیست به شدت مضر است و دفع آن تهدیدی برای سلامتی انسان محسوب می‌شود. اما چه بر سر باتری بازیافت شده می‌آید و در کجا استفاده می‌شود؟

 

منظور از باتری فرسوده چیست؟

باتری خودرو یک ذخیره کننده انرژی است و وظیفه آن تأمین انرژی مورد نیاز سیستم‌های برقی خودرو می‌باشد. اگر باتری خراب شود، برخی از فعالیت‌های خودرو از جمله استارت زدن، نوردهی چراغ‌ها، شیشه بالابر و سایر فعالیت‌های برقی با مشکل روبه رو می‌شوند.

همه باتری‌های خودرو پس از مدتی طول عمر آن‌ها به پایان رسیده و توان تولید انرژی برای خودرو را از دست داده که در این حالت به آن‌ها باتری فرسوده گفته می‌شود. باتری فرسوده یا کهنه دیگر قابل استفاده نیست و نیاز است که آن را با باتری جدید جایگزین کنید.

درون باتری‌های خودرو مقدار زیادی اسید باتری و سرب وجود دارد که برای محیط زیست و به خصوص انسان‌ها بسیار خطرناک است. به همین دلیل به هیچ عنوان باتری کهنه ماشین را در محیط زیست رها نکنید. باتری فرسوده معمولاً به عنوان یک پسماند سمی محسوب شده و وزن آن بر حسب مقدار سرب، اسید و آب داخل آن حساب می‌شود.

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *