نکات مهم در انتخاب باتری
آوریل 9, 2021
باتری اطلس
باتری پراید
آوریل 19, 2021

ظرفیت ذخیره باطری

ظرفیت ذخیره باطری ماشین عبارت است از توانایی باطری ماشین برای  انتقال حداقل بار الکتریکی برای خودرو است . در وضعیتی که سیستم شارژ دچار عیب و نقص و خرابی شده باشد. این میزان حداقل بار الکتریکی که تحت بدترین شرایط رانندگی (رانندگی در شب و در فصل زمستان ) باید بتواند جریان الکتریکی مورد نیاز را برای موارد ذیل در سرعت پایین فراهم بیاورد.
.  سیستم ایجاد جرقه
· چراغ های جلو با نور پایین
· برف پاک کن ها
· سیستم گرم کننده شیشه ها

⁩ همچنین در ظرفیت ذخیره باطری ، معیار مقایسه ای توان باطری ماشین برای فراهم آوردن و ایجاد نیرو جهت خودروهایی است که دارای بار الکتریکی پارزیتی (زاید) در دوره های طویل زمانی هستند. همچنین باید آنقدر نیرو باقی بماند که بتواند استارت بزند و موتور را روشن کند.

همچنین مدت زمان یا میزان دقایقی که یک باتری نو و کاملاً شارژ شده، در 80 درجه فارنهایت معادل (26/7 درجه سانتی گراد) می تواند به تخلیه بار الکتریکی (در 25 آمپر) بپردازد. که این میزان ظرفیت ذخیره بایستی حداقل 10/5 ولت باشد. آزمایش عملکرد باتری ها یک دستور العمل آزمایشگاهی است.

چنانچه این دستورالعمل ها اجرا گردند، اطلاعات مختصر و مفیدی در خصوص عملکرد استارت زدن در هوای سرد و ظرفیت ذخیره فراهم خواهند آورد. همچنین دستورالعمل های دیگری نیز برای انجام آزمایش های ذیل مورد استفاده قرار می گیرند:

  • آزمایش باتری های شارژ شده خشک
  • آزمایش پذیرش سرعت شارژ (Charge Rate Acceptance)
  • آزمایش طول عمر شارژ بیش از اندازه (Over Charge Life Test)
  • آزمایش ارتعاش (Vibration Test)
  • آزمایش میزان تولید گاز در باتری خودرو .

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *