چه وقت باتری را تعویض نمایید ؟
آوریل 9, 2021
ظرفیت ذخیره باطری
آوریل 9, 2021

نکات مهم در انتخاب باتری

نکات مهم در انتخاب باتری : خشک بودن یا تر بودن باطری
با توجه به نیاز خود، باتری مورد نیاز خود را انتخاب کنید. البته بدانید که باتری های خشک در اکثر موارد نسبت به باتری های تر سرتر هستند و اصلی ترین مزیت باتری تر در ارزان قیمت تر بودن آن است.

آمپراژ باتری
شرکت های سازنده خودرو آمپراژ مشخصی به عنوان حداقل مقدار آمپر مجاز برای باتری خودرو تعیین می کنند. توجه کنید که اگر از تجهیزات و امکاناتی اضافی نظیر باند، ساب ووفر، آمپلی فایر و … در خودروی خود بهره مند هستید از یک باتری با آمپرهای بیشتر استفاده کنید.

قیمت باتری
به صورت کلی ترتیب قیمتی باتری ها به عوامل زیر بستگی دارد و رابطه مستقیمی با آنها دارد:

هر چه باتری عمر بیشتری داشته و به اصطلاح کهنه تر باشد قیمت کمتری خواهد داشت.

قیمت باتری با افزایش آمپراژ آن بیشتر می شود.

باتری های خشک عموما از باتری های تر گران تر هستند.

باتری های خارجی، مثلا کره ای، از باتری های داخلی قیمت بیشتری دارند.

نکات مهم در انتخاب باتری : کشور و برند سازنده باتری
به دلیل آنکه فرایند ساخت باتری آسیب های قابل توجه و عمدتا جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند هیچ کشور اروپایی به تولید باتری خودرو نمی پردازد. باتری های موجود در بازار کشور ساخت کره جنوبی، چین، ترکیه و ایران هستند. بیشترین کیفیت از آن باتری های کره ای است که با برند دوو، دلکور، پوما، سین، شارک، اوراستارت، تایگر و … عرضه می شوند. کیفیت باتری های ایرانی نیز از باتری های ترکیه ای بالاتر است.

تاریخ تولید باتری
همانطور که می دانید عامل اصلی فرسوده شدن باتری، شارژ و دشارژ شدن آن است ولی آگاهی از تاریخ تولید باتری در انتخاب باتری مناسب و تازه تر نقش بسزایی دارد.

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *