شارژر باتری ، صبا باتری
استفاده از شارژر باتری اتومبیل قابل حمل
دسامبر 17, 2021
خازن ، صبا باتری
استفاده از خازن برای افزایش عمر باتری
دسامبر 17, 2021

مواقع استفاده از باتری دوم

امداد باتری ، صبا باتری
مواقع استفاده از باتری دوم : هنگامی که به قدرت و ظرفیت بیشتری از باتری نیاز داریم، از دو باتری استفاده می‌کنیم. این کار باعث می‌شود که منبع تغذیه کارکرد بهتری داشته باشد و مدت زمان طولانی‌تری کار کند. ما هم به ولتاژ و جریان موردنظر خود می‌رسیم. با این توضیحات، نتیجه می‌گیریم که یکی از روش‌های افزایش عمر باتری ماشین، افزودن باتری دوم به خودرو است.
این باتری باید به صورت موازی با باتری استارتر، در مدار وصل شود. در مدار موازی ولتاژ دو سر باطری یکسان است و جریان معادل مدار، برابر مجموع تک تک جریان‌های عبوری از باتری‌ها است. به عبارت دیگر، اگر باتری‌ها به صورت موازی وصل شوند، ولتاژ خروجی ثابت است و جریان کل مدار افزایش می‌یابد. به عنوان مثال اگر دو باتری 12 ولت با ظرفیت 100 آمپر ساعت به روش موازی متصل شوند، خروجی نهایی ۱۲ ولت با ظرفیت 200 آمپر ساعت است.
در حالت کلی، در صورتی که آمپرساعت بالاتری از باتری‌ مورد انتظار باشد، از روش اتصال موازی استفاده می‌شود. اگر بخواهید دو باتری را به صورت موازی به یکدیگر وصل کنید، باید سرهای مثبت به هم و سرهای منفی هم به یکدیگر وصل شوند. ناگفته نماند، در روش اتصال باتری‌ها به صورت موازی، ممکن است دینام آسیب ببیند.

آیا باتری خودرو مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای، به دینام خودرو آسیب می‌رساند؟
استفاده از یک باتری با آمپراژ بالاتر از باطری اصلی خودرو، معمولاً هنگامی استفاده می‌شود که ماشین از یک سیستم صوتی حرفه‌ای استفاده می‌کند و یا مصرف کننده‌های برقی اضافه‌تری روی خودرو نصب شده است. پس روش دوم برای زمانی که به قدرت و ظرفیت بیشتری از ماشین نیاز داریم، استفاده از باتری خودرو مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای است. اما آیا این کار به دینام خودرو آسیب نمی‌رساند؟ آیا دینام توان شارژ باتری جدید را دارد؟
به طور کلی اگر آمپر اضافی باتری ماشین، تا ۱۵ آمپر باشد هیچ مشکلی برای تجهیزات برقی ماشین ایجاد نمی‌شود. اما در صورتی‌که آمپراژ، ۲۰ آمپر و یا بیشتر، از باتری فابریک ماشین باشد، ممکن است سیستم برقی خودرو و دینام آن مشکل پیدا کنند. هنگام نصب باتری خودرو مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای روی ماشین، به دینام فشار زیادی وارد می‌شود.
از این جمله می‌توان این نتیجه را گرفت که برای نصب سیستم صوتی حرفه‌ای روی خودرو، به باتری آمپر بالایی نیاز نیست و اگر باطری اضافی فقط ۱۰ آمپر بالاتر از باطری اصلی ماشین باشد، کفایت می‌کند. (مواقع استفاده از باتری دوم)
استفاده از آمپراژ بالاتر باتری دوم، باعث افزایش عمر باتری اصلی می‌شود و زمان بیشتری برای خودروی شما کار می‌کند. اما این مقدار نباید از 15 آمپر تجاوز کند. به طور کلی در افزودن باتری دوم باید ظرفیت و توان شارژ دینام را در نظر گرفته شود. اگر به این موضوع توجه نشود، کارکرد دینام کاهش پیدا کرده و عمر آن کم می‌شود. در صورت استفاده از سیستم صوتی بسیار حرفه‌ای خطر آسیب به دینام بیشتر هم می‌شود.

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *