تعویض باطری با آمپری بالا مشکلی دارد؟
آوریل 9, 2021
نکات مهم در انتخاب باتری
آوریل 9, 2021

چه وقت باتری را تعویض نمایید ؟

چه وقت باتری را تعویض نمایید ؟ اگرچه باتری خودرو توسط دینام مدام شارژ می‌‌شود اما زمانی می‌‌رسد که لازم است باتری را تعویض نمایید و معمولاً این اتفاق هر سه تا پنج سال می‌افتد. در حالی که عوامل زیادی بر روی عمر باتری تأثیر می‌‌گذارند اما آب و هوا تأثیرگذارترین عامل است. انتظار می‌‌رود در مناطقی که میانگین دمای بالاتری را دارند، بازه‌‌ی تعویض باتری کوتاه‌‌تر می‌‌شود. زمانی که عمر باتری شما بیش از دو سال می‌‌شود، سالانه به تکنسینی مراجعه کرده تا توانایی نگهداری انرژی توسط باتری شما را بسنجد. بسیار بهتر است که ضعف باتری را در یک تعمیرگاه بفهمید تا اینکه در جاده‌‌ یا در زمان نامناسب و خطرناک، باتری عمل نکند.

در هنگام تعویض باتری، تکنسین باید یک منبع تغذیه ۱۲ ولت مکملی را قبل از جدا کردن کابل‌‌های باتری به سیستم برق خودرو متصل کند. تا کامپیوتر داخلی خودرو عملکرد مناسب خود را حفظ نماید. عدم انجام این کار عواقبی را به همراه دارد که شدت آن متفاوت است. یکی از این عواقب، نیاز به برنامه‌‌ریزی مجدد رادیو و تنظیمات صندلی است اما در خودروهای پیشرفته‌‌تر در صورت قطع برق، نیاز به برنامه‌‌ریزی مجدد برخی سیستم‌‌های کامپیوتری خودرو است. سرویس خدماتی که انتخاب می‌‌کنید نیز باید در ارتباط با مدل خودرو شما تجربه کافی داشته باشد، زیرا در برخی خودروها لازم است سیستم شارژ در هنگام تعویض باتری ریست شود تا از خرابی پیش از موعد باتری جلوگیری شود.

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *