نصب باتری دوم
طریقه نصب باتری دوم
دسامبر 17, 2021
استپر چیست ، صبا باتری
استپر موتور چیست
دسامبر 17, 2021

قسمت‌هایی که مستقیم با باتری کار می‌کنند

صبا باتری
قسمت‌هایی که مستقیم با باتری کار می‌کنند :
وقتی سوییچ را می‌چرخانید یا دکمه‌ی استارت را فشار می‌دهید تا ماشین روشن شود، سیگنالی به باتری خودرو ارسال می‌شود. با دریافت این سیگنال، باتری ماشین انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و جریان الکتریکی لازم را برای استارت خودرو فراهم می‌کند.

در ماشین‌های قدیمی، نیروی باتری فقط برای احتراق اولیه‌ی ماشین به کار گرفته می‌شد. اما با گذر زمان و پیشرفته شدن ماشین‌ها، تجهیزات بیشتری مثل چراغ، بوق و … به ماشین‌ها اضافه شد. این سایل برای شروع به کار، به انرژی برق نیاز دارند. یک سیستم پیچیده از مدارهای الکتریکی، در ماشین‌های امروزی، انرژی مورد نیاز این وسایل را تامین و توزیع می‌کنند.

باتری ماشین با انرژی الکتریکی که در خود ذخیره می‎کند، می‌تواند در مواقع مورد نیاز، برق این وسایل را به آن‌ها برساند. باتری‌ها اگر در شرایط مناسب آب و هوایی قرار گیرند و به درستی از آن‌ها نگهداری شود، می‌توانند حدود چهار تا پنج سال عمر کنند. (قسمت‌هایی که مستقیم با باتری کار می‌کنند)

 

ضرورت حفاظت از باتری خودرو ؟

سلامت این قطعه بسیار مهم است. به طوری که اگر باتری خراب باشد یا ضعیف کار کند، تاثیر منفی روی دیگر قطعات خودرو می‌گذارد و به آن‌ها آسیب می‌رسد. اگر می‌خواهید اهمیت این موضوع را بیشتر درک کنید، کافیست به یک مثال عینی در این خصوص توجه کنید.

فرض کنید مچ پای شما ضعیف است. این مچ پای ضعیف باید تمام وزن بدن شما را تحمل کند. در این صورت وزن و فشار زیادی روی مچ پا اعمال می‌شود. یک باتری ضعیف هم همین مفهوم را می‌رساند. زمانی که  باتری خوب کار نکند، فشار بیشتری روی قطعات سالم ماشین اعمال می‌شود و سیستم شارژ، موتور استارتر یا برقی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این قطعات حتی ممکن است از کار بیفتند. زیرا ولتاژ زیادی را برای جبران کمبود انرژی باتری مصرف می‌کنند. البته زمان استهلاک این قطعات به مرغوب یا نامرغوب بودن کیفیت آن‌ها وابسته است.

ولی در هر صورت، اگر قطعات ضعیفی در خودرو نصب شده باشد، استهلاک آن‌ها سریع‌تر شده و خیلی زود نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. بنا براین بهتر است قدرت اتومبیل خود را به شانس واگذار نکنید. زیرا ممکن است بعدا مجبور باشید هزینه‌ی گرانی بابت این بی‌توجهی پرداخت کنید.

 

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *