شارژر های باتری قابل حمل
انواع شارژرهای باتری قابل حمل
دسامبر 17, 2021
امداد باتری ، صبا باتری
مواقع استفاده از باتری دوم
دسامبر 17, 2021

استفاده از شارژر باتری اتومبیل قابل حمل

شارژر باتری ، صبا باتری

نحوه‌ی استفاده از شارژر باتری اتومبیل قابل حمل

بعد از رعایت تمام نکات ایمنی، حالا شما برای شارژ باتری خود کاملا آماده هستید. در اینجا قرار است شیوه‌ی شارژ باتری خودرو را توسط شارژر آموزش دهیم. توجه داشته باشید که بسته به شرایط، می‌توانید از انواع مختلف شارژر استفاده کنید.

شارژر را به باتری وصل کنید

پیش از انجام این کار، مطمئن شوید که شارژر و وسیله‌ی نقلیه‌ی شما خاموش است. حالا گیره‌ی مثبت که معمولا به رنگ قرمز است را به پایانه‌ی مثبت باتری وصل کنید. بعد از آن گیره‌ی منفی سیاه رنگ را به یک قسمت پایدار روی بدنه و یا شاسی خودرو، متصل کنید.

گرچه می‌توانید گیره‌ی سیاه را به پایانه‌ی منفی باتری وصل کنید، اما این کار از لحاظ ایمنی چندان توصیه نمی‌شود. زیرا اگر باتری گاز هیدروژن نشت ‌کند، امکان انفجار و آتش ‌سوزی وجود دارد.

درجه‌ی شارژر را تنظیم کنید

پس از روشن کردن شارژر، ولتاژ و آمپر باید تنظیم شوند. اگر از آمپر کمتر استفاده کنید، زمان شارژ طولانی ‌تر می‌شود. اما شارژ قابل اطمینان‌تری را نتیجه می‌گیرید. در صورتی که سرعت کار برایتان مهم است، درجه‌ی شارژ را روی شماره‌های بالاتر تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که از راهنمای همراه شارژر و هر گونه راهنمای ارائه شده در کتابچه‌ی خودرو پیروی می‌کنید.

شارژر را روشن کنید

شارژر را به منبع تغذیه وصل کنید. بسته به نوع شارژری که استفاده می‌کنید، ممکن است باتری خودرو پس از پر شدن به طور خودکار متوقف شود و یا اینکه خودتان پس از یک دوره‌ی تنظیم شده، آن را خاموش کنید.

چقدر زمان لازم است تا شارژ باتری خودرو من کامل شود؟ (استفاده از شارژر باتری اتومبیل قابل حمل)

مدت زمان شارژ باتری خودرو شما، ارتباط زیادی به نوع شارژر استفاده شده دارد. یک شارژر قطره‌ای، قدرت بسیار بالایی دارد و سریع‌تر باتری را شارژ می‌کند. در صورتی که یک شارژر شناور ساده‌ی یک آمپری، بین 4 تا 12 ساعت طول می‌کشد تا شارژ باتری خودرو را کامل کند.

نکته ای که اینجا مهم است این است که، پس از شارژ باتری خودرو، موتور اتومبیل را سریعا خاموش نکنید.

حداقل 15 دقیقه زمان لازم است تا شارژ باتری خودرو، تکمیل شود. البته تمام مطالبی که گفته شد، فقط برای یک باتری سالم صدق می‌کند. اگر باتری اتومبیل خراب باشد، هر چقدر هم به شارژر متصل باشد، شارژ نمی‌شود. در چنین مواقعی باید مشکل باتری را برطرف کنید. احتمالا زمان خرید یک باتری ماشین جدید فرا رسیده است.

خوشبختانه با مراجعه به فروشگاه اینترنتی الو باتری، می‌توانید باتری مناسب خودروی خود را در اسرع وقت و با قیمت مناسب پیدا کنید.

اگر در انتخاب یک شارژر باتری تردید دارید، باید بدانید که بهترین نوع آن یک شارژر هوشمند است که شارژ مورد نیاز را تشخیص می‌دهد و با رسیدن ظرفیت باتری متوقف می‌شود. قبل از شروع شارژ اطمینان حاصل کنید که فضای تهویه‌ی زیادی دارید و هیچ شعله‌ای در اطراف شما نیست.

گازهای باتری بسیار قابل اشتعال و سمی هستند. دستوالعمل‌های شارژ باتری خودرو را رعایت کنید. همیشه قبل از روشن کردن شارژر آن را به باتری وصل کنید و قبل از این که آن را از باتری جدا کنید، شارژر را خاموش کنید. اگر متوجه شدید که باتری شما حتی با شارژ منظم نیز به درستی کار نمی‌کند، احتمالا زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *