خازن ، صبا باتری
استفاده از خازن برای افزایش عمر باتری
دسامبر 17, 2021
صبا باتری
قسمت‌هایی که مستقیم با باتری کار می‌کنند
دسامبر 17, 2021

طریقه نصب باتری دوم

نصب باتری دوم
طریقه نصب باتری دوم :
در این مقاله به طریقه نصب باتری دوم پرداخته می شود . با وجود دستگاه‌های الکترونیکی متعددی که در وسایل نقلیه نصب شده است. باتری یک استارتر ممکن است برای تحمل بار کافی نباشد. افزودن باتری دوم می‌تواند انرژی مورد نیاز یک یا چند دستگاه الکترونیکی را تامین کند. این کار باعث افزایش عمر باتری ماشین می‌شود. باتری دوم، به راحتی درون وسیله نقلیه نصب می‌شود. اما برای جلوگیری از تخلیه آن، نیاز به اتصال به دینام است.

محلی را برای سوار شدن باتری دوم درون ماشین خود انتخاب کنید. ممکن است محفظه موتور اولین جایی باشد که به فکر شما می رسد. اما این محفظه نیاز به اصلاح دارد. از این رو بهترین مکان برای جاسازی باتری دوم صندوق عقب خودرو است. مخصوصا اگر از آن برای تامین انرژی وسیله‌ای در صندوق مثل ساب ووفر استفاده می‌شود. در مرحله بعد صفحه متناسب با اندازه باتری دوم در محل انتخاب شده نصب کنید.

این صفحه باید به کف صندوق عقب پیچ شود و سوراخ‌هایی برای عبور کابل از آن تعبیه شود. بسیار دقت کنید که هنگام ایجاد سوراخ به دیگر تجهیزات خودرو مثل مخزن سوخت آسیبی وارد نشود.

حالا هر دو کابل را از باتری استارت جدا کنید تا برق خودرو قطع شود. ابتدا کابل منفی را جدا کنید. سیمی که دینام را به باتری استارت متصل می‌کند، جدا کنید. این سیم بخشی از کابل باطری مثبت اتومبیل است. ایزولاتور باطری ( جعبه تعویض باتری ) را در خود‌رو نصب کنید. ترمینال را کمی شل کرده و با سیم زیر آن، سفت کنید. با این کار بخشی از عایق که از سیم متناوب جدا شده است، کنار می‌رود. با شل کردن ترمینال، سرب لخت را به یکی از ترمینال‌های کنار ایزولاتور متصل کنید.

در مرحله بعد، دینام را با استفاده از یک قطعه سیم اضافی به ترمینال ایزوله کننده متصل کنید. یک سیم لخت را در زیر ترمینال عایق قرار دهید و سپس سرب دیگر را به دینام پیچ کنید. ترمینال سوم ایزولاتور را به سیم طولانی دیگری، متصل کنید که در طول شاسی به باتری دوم در صندوق عقب می‌رود. سیم بلند‌تر را با همین روال به ترمینال مثبت باتری دوم خود متصل کنید. این ترمینال باتری را به اتصال برق دستگاهی که تغذیه می‌کند وصل کنید.

این دستگاه می‌تواند استریو، ساب ووفر و غیره باشد. شما با چین دادن یا پیچاندن سیم به یک ترمینال می‌توانید این اتصال را برقرار کنید. سیم ها را با پیچ و مهره یا پیچ و بست‌های سیم، به شاسی خودرو محکم کنید.

مطمئن شوید که سیم‌ها و گیره در امتداد یک مسیر واضح، در شاسی قرار گرفته‌اند و مزاحم سایر اجزای خودرو نمی‌شوند. این مسیر دقیق با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. با شروع از کابل مثبت، دو کابل باطری اتومبیل را به باتری استارتر وصل کنید. اتصال منفی هم با بستن یک سیم روی زمین یا شاسی ماشین به وجود می‌آید. ( طریقه نصب باتری دوم )

به طور کلی  اگر ظرفیت باتری خودرو شما کم است و می خواهید از باتری خودرو مناسب سیستم صوتی حرفه ای برای اتومبیل خود استفاده کنید، در این صورت دو راه پیش روی شماست یا اینکه از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کنید و یا اینکه یک باتری دوم را به ماشین خود اضافه کنید.

البته باطری دوم و‌ظیفه چندان خاصی انجام نمی‌دهد و شما نباید انتظارات زیادی از باتری‌ اضافه شده داشته باشید. تنها فایده این کار این است که شما هنگام خاموش بودن اتومبیل مدت زمان بیشتری می توانید از سیستم صوتی ماشین استفاده کنید.

نوین باتری : نمایندگی انحصاری برند اطلس – باتری اطلس در سراسر کشور و نمایندگی رسمی صبا باتری ، برنا ، جگلاین ، آسا و پوما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *